comments on pixels

to readers, guest photographers and co-authors, thanks for five exciting years of pixels !

A more updated relative to Stockholm by Pixels is here: stockholmbypixels.se

2005-11-09

compact living

Själv använder jag en kompakt modell med god optik och mer inställningar än jag nånsin kommer att behöva men utan några ambitioner att kallas systemkamera. Den heter Sony DSC-P93A och ryms i byxfickan.

Därmed blir den heller aldrig lämnad hemma av bekvämlighetsskäl och just så vill jag ha det. Pixlar finns det i överflöd. Kameran klarar 5M men jag har ställt den i läge 3M och hittills inte behövt ångra det. En riktig systemkamera med vassare optik skulle säkert ge större möjligheter men dels är jag för bekväm för att släpa runt på den och dels är jag fortfarande nybörjare så det lär dröja innan jag växer ur kompakttekniken. Det är i nio fall av tio inte kameran utan min egen förmåga som begränsar resultatet.

3 comments:

stromsjo said...

Testar lite prat också. Teknikens under...

Bernt Seipl said...

Så det är så Per låter på utrikiska ;-)

stromsjo said...

Blev lite kortslutning där i språkvalet men det är kul att labba med ljud. På nåt sätt ska vi väl kunna integrera även sånt i konfekten framöver.

Your daily dose of Stockholm, Sweden - click on pictures to enlarge!