comments on pixels

to readers, guest photographers and co-authors, thanks for five exciting years of pixels !

A more updated relative to Stockholm by Pixels is here: stockholmbypixels.se

2005-12-19

Häg(e)ring i Solna ?

Ja, det är ju inte varje dag som man ser denna syn i vintermånaden december. Själv trodde jag att jag såg i syne, när det stod 18 hägrar vid sjökanten till Råstasjön i söndags. När sedan en dam kommer och matar dem, så insåg jag att det kanske är ett återkommande event. Mäktigt ändå....

3 comments:

stromsjo said...

Häftigt! Och en påminnelse om att Stockholm inte bara är city.

Tur, för övrigt, att det inte var jag som passerade där. Jag kan knappt skilja en kanadagås från en kråka med ryggskott så jag hade antagligen inte ens begripit att jag *borde* ta en bild.

Bernt Seipl said...

Kråka med ryggskott, den var kul ;-) för hägrarna ser nästan ut som sådana (fast något större kanske).

stromsjo said...

Jag får vara glad om jag lyckas hålla isär flora och fauna... :)

Your daily dose of Stockholm, Sweden - click on pictures to enlarge!