comments on pixels

to readers, guest photographers and co-authors, thanks for five exciting years of pixels !

A more updated relative to Stockholm by Pixels is here: stockholmbypixels.se

2005-11-08

Mörkret faller i Kungsan

Nu när mörkret faller tidigt och det har regnat en del, så borde den här synen kunna dyka upp igen. Just denna bild råkar vara ganska exakt 2 år gammal dock (2003-11-04). Jag gillar den fortfarande. Ytterligare en av alla de bilder man har sett men inte haft kameran med jämt. Frihandstagning, för att ansluta till Per's kaja i förra bilden. 1/5 sekund om någon undrar.

4 comments:

stromsjo said...

Spegling är alltid tacksamt men det som gör den här bilden läcker är den oväntade röda auran runt pölen. Magisk.

Stefan said...

En annan magisk sak med denna bild är att det känns som om den speglar ett livligt nattliv i storstaden. Dock ser jag inte en enda människa på bilden...

Bernt Seipl said...

För en gång skull så var det faktiskt så (drar jag mig till minnes) att folk undvek att kliva in i bilden när de såg mig ;-)
Annars så hade jag väl också fått skuggfigurer som hastade förbi.

stromsjo said...

Lurigt med folkliv. Ibland vill man ha medverkande och då står dessa hänsynsfullt och avvaktar i bakgrunden istället. Och ibland, ja ni vet.

Your daily dose of Stockholm, Sweden - click on pictures to enlarge!