comments on pixels

to readers, guest photographers and co-authors, thanks for five exciting years of pixels !

A more updated relative to Stockholm by Pixels is here: stockholmbypixels.se

2005-11-02

obsolet vattenspegel

Mer underifrån och dags att försiktigt smyga in lite färger igen, kanske. Snarare vinter än höst här men det syns ju inte. En av mina allra första stockholmsbilder från februari 2001 när trotjänaren DSC-P1 var sprillans ny.

Lite kuriöst att just den här vattenspegeln faktiskt inte alls kan beskådas längre utan har ersatts av en stor byggplats. Mer kuriosa: jag var en bra stund övertygad om att skärmen på kameran hade ett par trasiga pixlar men den vita pricken uppe till höger är alltså solblänk på en liten dräneringsrörstump som sticker ut på brons undersida. Tänk ändå...

4 comments:

Stefan said...

Jag gillar den bilden! Inramningen gör att Stockholm ser vackrare ut än det är och samtidigt det mörka hotfulla. Om det så är bilar, storstadens alla faror eller något annat är upp till var och en att bestämma.

stromsjo said...

Jo, det blev nästan surrealistiskt att få till nåt slags skönhet under den dånande Centralbron. Det femsekunders ljudklipp jag brukade ta till alla bilder skulle antagligen förstört intrycket rätt effektivt!

Två megapixel för övrigt, jag hade extrem utrymmesbrist på den tiden. Spelar såklart ingen roll när man postar i det här formatet.

Bernt Seipl said...

Den är en klassiker vid det här laget, Per ;-)

stromsjo said...

"känd från väggen" :)

Your daily dose of Stockholm, Sweden - click on pictures to enlarge!